Grupa krwi B

Osoby z grupą krwi B mają wiele zbieżnych cech z osobami z grupą 0. Ponieważ przodkami osób z grupą B byli ludzie, którzy musieli wędrować, aby zapewnić sobie optymalne warunki do przetrwania, dlatego na ludzi tej grupy nazywa się koczownikami lub myśliwymi. Dzięki wędrownemu trybowi życia osoby z grupą B są silne i rzadziej niż inni zapadają na choroby cywilizacyjne, choroby serca i nowotwory. Bardzo podatni są za to na zespół chronicznego zmęczenia, wyczerpanie psychiczne, stwardnienie rozsiane i różnego rodzaju zapalenia. Oczywiście, dzięki odpowiedniej diecie można zabezpieczyć się przed tymi dolegliwościami.

Ogromnym plusem diety dla grupy B jest jej różnorodność. Najkorzystniejszy dla tej grupy jest nabiał, szczególnie jogurty i kefiry z kulturami bakterii oraz sery. Idealnym źródłem białka są też owoce morza, najbardziej ryby. Aby polepszyć swój metabolizm osoby z grupą B powinny stosować do gotowania oliwę z oliwek oraz klarowne masło.

Ogólnie dla tej grupy nie wskazane jest spożywanie wyrobów mącznych poza owsem, ryżem, prosem i orkiszem. Inne, takie jak żyto, gryka, kukurydza i pszenica mogą przyczynić się do chorób krwi, spowolnienia metabolizmu, zatrzymania płynów w organizmie, a nawet zawałów.

Aby uchronić się przez chorobami układu odpornościowego zaleca się spożywanie warzyw, zwłaszcza zielonych, które zawierają magnez, wspomagający układ immunologiczny. Jeśli chodzi o owoce, grupa B powinna spożywać przede wszystkim owoce kwaśne, które dla większości grup są nie zalecane. Najbardziej wskazany jest ananas, który ułatwia trawienie. Grupie B zaleca się częste picie soków z zalecanych owoców, które dostarczą organizmowi wiele potrzebnych substancji.

Grupa B może śmiało przyprawiać ostro swoje dania, wystrzegać powinna się głównie czarnego pieprzu. Poza tym osoby z grupą B powinny unikać spożywania kurczaków, skorupiaków, pomidorów, keczupu, groszku, soczewicy i fasoli pinto, gdyż mogą prowadzić do zaburzeń odporności.